ביטול כתב אישום – באילו תנאים ניתן לבטל כתב אישום

כתב אישום

כשהמדינה מחליטה, בגלל חשד כזה או אחר, להגיש כתב אישום זה עניין משמעותי, אשר ללא ספק יכול לשנות מסלול חיים. זה לא חשוב אם מדובר בכתב אישום על עבירה קטנה ושולית או על עבירה משמעותית. בסופו של דבר, יש כתב אישום, יש רישום של עניין, זה יכול להיות כתם לכל החיים, הן כאנשים פרטיים והן כאנשי ציבור.

לכן אנחנו נחפש כל דרך להביא לביטול כתב אישום, עוד לפני שזה יגיע למשפט. גם אם אנחנו בטוחים בצדקת דרכנו ואין לנו ספק שננצח. אנחנו נעדיף לעשות הכל בשביל לבטל את כתב האישום עוד לפני שנצטרך להתגונן אל מול טענות המדינה, אשר תנסה להוכיח את אשמתנו.

כיצד עורך דין יכול לעזור לנו בנושא

ביטול כתב אישום הוא לא עניין של מה בכך, אך הוא בהחלט אפשרי. לשם כך נדרש לשכור עורך דין מנוסה ומקצועי שייצג אותנו. הוא ילמד את התיק שלנו היטב, אך מעבר לכך הוא גם ילמד את עבודת המשטרה והפרקליטות בעניין שלנו. פעמים רבות ביטול התיק, מגיע דרך טעויות שעושה המדינה ולא בהכרח בגלל הדברים שעולים מתוך התיק עצמו.

לפני שנציג כיצד מבטלים כתב אישום בפועל, חשוב לציין אם אנחנו רוצים להגיע לנקודה הזאת, עלינו לפעול על פי החוק בכל הקשור לחקירה, על פי הכללים וכן עלינו להקשיב לעורך הדין שלנו. מעבר לזה, אנחנו צריכים לתעד הכל ולדאוג שיש לנו ראיות והוכחות אשר יעזרו לנו בתהליך הביטול. רק כך נוכל לבצע את התהליך בצורה מסודרת.

מתי אפשר לבטל כתב אישום

ביטול כתב אישום, יכול להתבצע ממספר סיבות:

ראשית, אם המדינה פעלה באופן לא חוקי בשביל לבנות את התיק. בין אם זה אומר גביית עדויות בצורה לא חוקית, ראיות לא חוקיות או כל דבר אחר. ברגע שאנחנו מגלים זאת, עלינו להגיש בקשה לבית משפט על ביטול התיק, בטענה שהוא נבנה באופן המנוגד לחוק.

שנית, במקרים בהם חלה כבר התיישנות על התיק. אם מדובר בעבירה מלפני יותר משבע שנים אז אפשר לטעון להתיישנות, כמו כן, אם החקירה והתהליך מסביב נמשכים שנים רבות, אפשר לטעון בבית משפט, שמשך זמן החקירה וכל שהתלווה, מחייב ביטול כתב אישום.

שלישית, ניתן להביא לביטול כתב אישום דרך הסכמה עם הפרקליטות. ישנם מקרים שהמדינה תעדיף לבטל את האישום ולהגיע לפשרה מחוץ לבית המשפט. זאת בשביל להימנע מהסיכון שהשופט יפסוק לטובתנו וכן מתוך רצון לחסוך עלויות שונות למדינה.

כשבוחרים עורך דין מנוסה ומקצועי, משיגים את המטרה

בכל מקרה, אם רוצים להביא לביטול כתב אישום אז חשוב לבחור עורך דין מנוסה, מקצועי, עורך דין שאפשר לסמוך עליו שאכן ידע מה לעשות וכיצד להביא לכדי ביטול התיק.