האם תאונת דרכים היא עבירה פלילית?

תאונת דרכים

שאלה חשובה ביותר, מתי בעצם תאונת דרכים נהפכת לעבירה פלילית? כל המידע שאתם צריכים, על הדרך נדבר גם על סוגי ביטוחים שישמרו אתכם הרחק מצרות מיותרות. אז מתי תצטרכו בכלל את הסיוע המשפטי של עורך דין בתחום הפלילי?

בישראל, כיאה למדינה כל כך קטנה, ישנם מיליוני רכבים על הכבישים. אם נדייק את המספרים שאנחנו מציגים כאן, אתם מוזמנים להידהם מהנתון הבא: נכון לחודש צאי בשנת 2020, בישראל יש כ-3,600,600 כלי רכב ממונעים בארצנו. לא מעט. כשכל כך הרבה כלי תחבורה ממונעים נעים על הכבישים ועל כבישי הכורכר והעפר, גם תאונות יכולות להתרחש. האם כל תאונה היא עבירה פלילית? ממש לא. נסביר.

מתי תאונת דרכים תצריך סיוע משפטי?

אז מתי תאונת דרכים תצריך מעורבות של עו"ד פלילי וסיוע משפטי? קודם כל והכי חשוב, אם יש לכם כלי ממונע, אתם נדרשים בביטוח על פי החוק. הביטוח, אותו תצטרכו לרכוש מחברות הביטוח הוא ביטוח החובה, שמגן עליכם מפני פגיעות גוף ונפש (מגן גם על צדדים אחרים אשר מעורבים בתאונת דרכים).

עכשיו, חשוב להבין, אם אדם נתפס בעודו נוהג בכלי ממונע ללא ביטוח חובה, עדיין לא בטוח שהוא יצטרך את הסיוע המשפטי של עורכי דין בתחום הפלילי. חשוב מאוד לבדוק כל מקרה לגופו, לוודא את הפרטים השונים הקשורים בעבירה, ורק אז להחליט לאיזה עורך דין מומלץ לפנות.

מתי תאונת דרכים יכולה להיחשב אירוע פלילי לכל דבר?

במקרים מסוימים, תאונת דרכים אכן יכולה להיחשב כמאורע פלילי כזה או אחר. אם חלילה אדם גרם למוות של אדם אחר בעודו שתוי או מסומם ונוהג ברכב, אכן יהיה מומלץ לקבל סיוע משפטי-פלילי. שהרי, המעשה הזה הוא פלילי.

כמובן, גם אם אותו אדם נהג ברכב אשר היה מבוטח בביטוח מקיף, זה ממש לא ישנה את העובדה שהתבצעה עבירה חמורה ביותר של גרימת מוות תוך כדי תאונת דרכים. האם זו הייתה אשמתו של האדם שנהג? אולי האדם ההרוג התפרץ לכביש בהפתעה גמורה? ובכן, זה בדיוק התפקיד של אותו עורך דין שתסתייעו בו, כנראה בדין הפלילי.

כמה זמן לוקח לתיקים בדין הפלילי להסתיים ולהגיע לפסיקה?

מאחר שתיקים מהסוגים האלו מורכבים ביותר, חשוב להבין כי לפעמים עוברים חודשים וגם שנים עד לסיום הדיונים בבתי המשפט. בישראל, נכון לשנת 2020, ישנו עומס גדול מאוד על בתי המשפט, כך שחלק מהתיקים המשפטיים אפילו לא מגיעים לדיון הראשוני בחודשים הראשונים, לפעמים אפיו בשנה הראשונה של התביעה.

יחד עם זאת, ככל שעורך הדין שתסתייעו בו יהיה מקצועי יותר, ככה התהליך יהיה קצר יותר, כנראה. עם הרבה ידע, ניסיון וותק מקצועי-משפטי, עורכי דין מומחים יכולים תמיד לנסות לקצר תהליכים (בדרכים חוקיות). בהצלחה!