הליך גירושין – דברים שצריך לקחת בחשבון

הליך גירושין

על פי הנתונים שמתפרסמים מעת לעת בישראל, 1 מכל 4 זוגות נמצא בתהליך גירושים. זה נתון לא פשוט, בוודאי אם מתייחסים לעובדה שפעם היחס היה הרבה יותר נמוך, קרי פחות זוגות התגרשו. 

הליך גירושין הפך להיות דבר מאוד שכיח בישראל, בגלל סיבות שונות. בין אם בגלל קריירה, בין אם בגלל שלכל אחד מבני הזוג יש שאיפות אחרות, בין אם זה בגלל שכל אחד מבני הזוג רואה את הזוגיות בצורה שונה, ויש כמובן את הסיבות הרגילות, חוסר אהבה, חוסר תשוקה, חוסר אמון, בגידות וכדומה. 

הליך כזה הוא לא דבר פשוט. נכון שהרבה מאוד זוגות בוחרים לפנות אליו מתוך מחשבה שזו הדרך הנכונה, זו הדרך הטובה ביותר לפתור את הבעיה, לצאת אל מסלול חדש, אך מדובר בהליך שיכול להיות טראומתי, בוודאי אם יש ילדים בעניין. אחת הסיבות שזוגות מעדיפים להישאר ביחד זה בגלל שיש להם ילדים והם לא רוצים לפרק את החבילה. 

מדוע גירושים זה לא דבר פשוט ואיך מתמודדים עם זה

הליך גירושין הוא לא דבר פשוט, גם מבחינה רגשית וגם מבחינה מעשית. אף אחד לא אוהב להיות בתוך זוגיות שמתפרקת, בטח לא זוגיות שהגיעה לקשר ממוסד ואחרי כמה זמן מחליטים לפרק אותה. בוודאי כשיש לכך השלכות מעשיות, כלכליות ואחרות. 

איך מתמודדים עם זה? שוכרים עורך דין מקצועי שמתמחה בדיני משפחה בכלל וגירושין בפרט, ומנסים לפתור את הבעיה בצורה הטובה ביותר, להגיע לכמה שיותר הסכמות עם הצד השני, על מנת שלא יווצר מצב בו אחד הצדדים יצא בתחושה של הפסד, יצא בתחושה שהוא לא קיבל את מה שהוא רצה, לפחות בחלק מזה. 

צריך לזכור, הליך כזה כולל התייחסות למשמורת על הילדים, הסכמי ראיה, מזונות, חלוקת רכוש ועוד. ככל שנפתור את הדברים בצורה יותר מהירה ויותר טובה, כך גדל הסיכוי שבסופו של דבר, נוכל לצאת אל דרך חדשה ללא שום בעיות ויתרה מזו, אנחנו נוכל לשמור על קשר סביר עם הגרוש או הגרושה, בין אם זה בשבילנו וכן כמובן בשביל הילדים.