חבילות טריפל – מה זה וכיצד אנחנו יכולים ליהנות מהן

חבילת טריפל

הרפורמות השונות בעולם התקשורת, הביאו איתן שינויים לא רק טכנולוגיים אלא גם שיווקיים. אם עד לפני כמה שנים, יכולנו לרכוש מכל חברת תקשורת, מוצר אחד, שכן היא היתה משווקת אך ורק מוצר אחד בו התמחתה, הרי שהרפורמות ופתיחת שוק התקשורת לתחרות רחבה, הביאה לידי כך, שהיום אנחנו יכולים לרכוש מכל חברה וחברה, מגוון רחב של מוצרים, וזה הביא עמו חבילות מסוגים שונים שאנחנו יכולים לקנות.

דוגמא טובה לכך, הן חבילות טריפל שחברות התקשורת מציעות לנו. מדובר על חבילות שכוללות 3 מוצרי תקשורת שונים. ברוב המקרים, הכוונה היא לחבילה שכוללת טלוויזיה רב ערוצית, אינטרנט וקו טלפון, קווי או נייד. במקרים מסוימים, חבילות הטריפל הופכות לחבילות מרובעות, מאחר והן כוללות גם טלפון קווי וגם טלפון נייד.

צריך להבין את השינוי הזה, הן מנקודת המבט של החברות והן מנקודת המבט של הלקוחות, שכן בשני המקרים מדובר על עולם אחר לגמרי, בוודאי אם אנחנו יכולים למצוא מספר חברות שמתעסקות בתחום ומציעות חבילות טריפל ולא רק חברה אחת גדולה שעושה זאת.

מה המשמעות של החבילות מבחינת החברות

כאמור, עד לפני מספר שנים, חברות כמו הוט, סלקום, יס או חברות אחרות, יכלו להציע רק מוצר אחד, המוצר בו הן התמחו ומשרד התקשורת אישר להן להציע אותו ללקוחות. היום אותן חברות יכולות להציע מגוון מוצרים.

זה מאפשר להן גם להציע אותם בנפרד וגם לבנות חבילות שתואמות יותר את צרכי הלקוחות. מעבר לכך שזה דורש מהן התארגנות נכונה, הרי שהמרחב שעומד לרשות אותן חברות, הוא הרבה יותר גדול, הן יכולות לייצר תהליכי שיווק הרבה יותר משמעותיים ולהגיע לקהלים רחבים יותר.

מה שיפה בחבילות האלה, גם אם מדובר בשלושה מוצרים ספציפיים, עדיין אפשר לספק בכל אחד מהם שירותים שונים בכל חבילה. למשל, אפשר להציע חבילות ערוצים שונות או אינטרנט במהירויות שונות. מכאן שהחברות אולי נמצאות בתחרות קשה מול המתחרות אך הן נהנות מהרבה יותר כלים שעומדים לרשותן לשם כך.

מה המשמעות של החבילות מבחינת הלקוחות

באופן טבעי, כשלקוח תמיד יחפש את המוצר הטוב ביותר במחיר הזול ביותר. ברגע שהוא מקבל אפשרות לרכוש חבילות משולבות עם 3 מוצרים איכותיים בתנאים טובים, מחיר אטרקטיבי, זה הדבר הנכון מבחינתו לעשות.

כך הוא לא צריך לקנות כל מוצר בנפרד, הוא לא צריך להיות בתקשורת עם שלוש חברות שונות, הוא יכול לקבל את כל השירותים תחת אותה חברה, לעיתים יש גם סנכרון טכנולוגי בין המוצרים השונים, ומעבר לכך, היכולת שלו להתמקח מול החברות הוא הרבה יותר משמעותי, מאחר והוא יודע שכל חברה מציעה לו חבילות עם 3 מוצרים מאותו סגנון. זה מאפשר ליהנות ממחירים אטרקטיביים יותר.