מעוניינים לפתוח חברה? מהיום ניתן דרך האונליין

עד לפני שנים לא רבות, כל הנושא של הקמת חברה עסקית באופן רשמי וחוקי, היה תהליך לא פשוט. המייסדים של החברה היו צריכים לגשת באופן פיזי אל רשם החברות ולבצע את כל התהליך על פי מה שהחוק מחייב. זה היה יכול לקחת זמן, עד שכל המסמכים היו מתקבלים ועד שהם היו מקבלים אישור לפתוח את החברה ולעבוד תחת השם שלה.

עם השנים, באופן טבעי, הן בגלל התפתחויות טכנולוגיות והן בגלל רצון לזרז את התהליך כך שהוא יתבצע כמה שיותר מהר ויחסוך זמן, נוצרו שיפורים שונים שאיפשרו לבצע אותו בצורה מהירה ונוחה. למעשה כל הנושא של פתיחת חברה הפך להיות מאוד מהיר עד כדי כך שאפשר לבצע אותו מספר שעות.

למה אנחנו צריכים לרשום חברה חדשה

הנושא של פתיחת חברה הוא מאוד חשוב ביצירת תהליך עסקי חוקי ונכון. על פניו, המדינה היתה יכולה לאפשר לכל אחד לפתוח חברה, כפי שהוא רוצה, מבלי לרשום אותה ומבלי לספק את המסמכים הרלוונטיים הקשורים אליה.

אך כל חברה עסקית היא ישות משפטית העומדת בפני עצמה, במנותק מהבעלים ומשאר העובדים. על מנת שהיא תהנה מהזכויות הכרוכות בכך וכן תוכל לשאת בחובות העומדים מולה בתהליך זה, הרי הבעלים חייבים לבצע תהליך מסודר של פתיחת חברה על פי החוק.

למדינה יש אינטרס שהתהליך יתבצע כמה שיותר מהר, על מנת לעודד אנשים לפתוח חברות עסקיות ולנהל פעולות כלכליות סדירות. בין היתר, היא רוצה לעודד גם משקיעים מקומיים וזרים להשקיע בכלכלה המקומית, לשם כך הם צריכים לפתוח חברה בצורה מסודרת. לכן יש לה אינטרס שהתהליך יהיה מהיר ופשוט.

איך הוא מתבצע כיום?

היום, כל מי שרוצה לפתוח חברה חדשה, יכול לעשות זאת אונליין באמצעות אתר האינטרנט של רשות התאגידים וכן באמצעות גורמים שונים שמתעסקים בכך ויכולים לבצע עבור הבעלים את כל הרישום, על כל מה שנדרש מהם לצורך כך.

הרעיון הוא שהם מייצרים את כל המסמכים הנדרשים, בהתאם לאופי וסוג החברה (בין אם זה חברה בע"מ או חברה שפועלת בצורה אחרת), ומבצעים את כל הרישום אונליין, המידע מתקבל במערכות המוסדות השונים, ותוך זמן קצר אפשר להתחיל לעבוד, להשתמש בשם שלה ולבצע פעולות חשבונאיות ואחרות תחת השם של החברה.

חשוב להבהיר, מוטב שהתהליך של פתיחת חברה יתנהל בסיוע אנשי מקצוע, עורכי דין, רואי חשבון וגורמים אחרים שמתמחים בכך. הם ידעו כיצד לכתוב תקנון לחברה, כיצד לספק את האישורים הנדרשים וכמובן כיצד לעמוד בתנאים שהמדינה דורשת לצורך פתיחת חברה חדשה.

בצורה כזו, אם בעתיד יהיו בעיות כאלה ואחרות, הרי שיהיה ניתן להציג שהתהליך התבצע באופן חוקי, כפי שהמדינה דורשת, כל המסמכים יהיו מסודרים ומאורגנים ולא תהיה סיבה לבוא אל הבעלים בטענות שונות.