משרד חקירות – לא רק חקירות

משרד חקירות

נהוג לחשוב שמשרדי חקירות מעסיקים חוקרים פרטיים, אשר התפקיד שלהם לבצע חקירות שונות עבור הלקוחות שלהם. כך למשל, זוגות אשר עומדים בפני הליך גירושים שוכרים לא פעם חוקרים לצורך איסוף מידע על הצד השני, זה נכון גם בעולם העסקי ובתחומים אחרים.

אך משרדי חקירות מספקים עוד שורה ארוכה של שירותים אשר מיועדים, גם לאנשים פרטיים וגם לאנשים בעולם העסקי, הפוליטי, הציבורי ועוד. חלק מהשירותים מתבצעים באופן ישיר על ידי החוקרים עצמם, כלומר הם בעצמם מעורבים בכך, חלק אחר ומכובד מתבצע באמצעות מכשור כזה או אחר.

מתי אנחנו נפנה אל משרדי חקירות

לפני שנכנסים לשאלה, מה בדיוק עושה משרד חקירות מלבד כל הנושא של חקירה בצורה סטנדרטית, חשוב להבין מתי אנחנו נפנה אל משרדים מסוג זה. בעיקרון, אנחנו נפנה אל משרדי חקירות בכל פעם שנתמודד עם תעלומה מסוימת שנרצה למצוא לה פתרון, נרצה למצוא מידע שיכול לעזור לנו לגביה.

יש מקרים רבים בהם מדובר על תעלומות שאין בהן שום דבר פלילי, שום דבר שיכול להוביל לחקירת משטרה בשום שלב שהוא. לעומת זאת, ישנם גם לא מעט מקרים שזה כן קורה. מתחילים בחקירה באמצעות חוקר פרטי, הוא משיג מידע שמאפשר לנו לפנות למשטרה, והיא מתחילה בניהול חקירה, מתוך כוונה לבחון האם יש בכך היבט פלילי או לא.

מה עושים משרדי חקירות

בעיקרון משרדי חקירות פועלים בשלושה מישורים עיקריים:

מישור אחד הוא ביצוע חקירות בפועל על ידי חוקרים. זה יכול להיות באמצעות מעקבים, באמצעות איסוף מידע, ראיונות ותשאולים ועוד. אפשר להיעזר בחוקרים פרטיים לביצוע חקירות לצרכים שונים. החל מחקירות אודות בגידה של בן או בת זוג, איתור אנשים, גניבות ומעילות, איתור ירושות ועוד.

מישור שני מתייחס לייעוץ והכוונה. זה יכול להתבצע באופן לא פורמאלי ובאופן פורמאלי. למשל, חקירות אודות אנשים או עסקים איתם מבקשים לבצע עסקה כזו או אחרת, אפשר להשתמש בשירותיהם של משרדי חקירות לצורך ביצוע בדיקות פוליגרף לעובדים או גורמים אחרים, וכן להתייעץ איתם לפני תהליכים כאלה ואחרים.

מישור שלישי בו מתעסקים משרדי חקירות, הוא מכירה והתקנת ציוד. למשל, אם רוצים להתקין בבית או בעסק מצלמות נסתרות, ציוד האזנה או לאתר ציוד האזנה במקום ועוד. משרדי חקירות רבים מחזיקים ברשותם קטלוג של מוצרים וכן מבצעים התקנה על פי הצורך, ובהתאם לייעוץ שהם מספקים בנושא.

איך נדע עם מי לעבוד

לרשותנו עומדים אמצעים שונים, בעזרתם אנחנו יכולים לקבל מידע אודות משרדי חקירות והשירותים השונים שהם יכולים לספק לנו. על פי המידע הזה, נוכל להחליט עם מי משתלם לנו לעבוד. המידע יעזור לנו לבצע השוואות בין משרדי חקירות שונים ובין השירותים שכל אחד מהם מציע, על מנת שנוכל לבצע את הבחירה הטובה ביותר מבחינתנו.