עד כמה קשה או קל לקבל אזרחות ישראלית?

אזרחות ישראלית

בין אם אתם מתגוררים בחו"ל ומעוניינים לקבל אזרחות ישראלית, או שמא אתם כבר גרים במדינת ישראל, במקרים רבים גם יהיה ניתן לקבל אזרחות ישראלית. במי תסתייעו ובמה התהליך יהיה כרוך? ננסה להרחיב ולהסביר לעומק עד כמה שניתן.

בעידן המתקדם שאנחנו חיים בו, נתיבי השמיים פתוחים מאי פעם ואנשים מבצעים רילוקיישן במקרים רבים. יחד עם רילוקיישן ומעברים למדינות זרות, לפעמים גם מגיע הצורך והרצון להיהפך לאזרח של אותה מדינה. בישראל, בדומה למדינות מתוקנות אחרות בעולם, ישנה את האפשרות הזו של הפיכה לאזרח ישראלי לכל דבר. בואו נבין כיצד.

כל מה שרציתם לדעת על אזרחות ישראלית, אבל לא יצא לכם לשאול עד היום, מעודכן ל-2020:

טיפ חשוב: תאתרו עורכי דין בתחום של אזרחות ישראלית

קודם כל ואולי הכי חשוב מהכול, עו"ד אזרחות ישראלית הוא מי שתסתייעו בו בכדי להחל בתהליך של הפיכה לאזרח ישראלי. לפי חוק השבות במדינת ישראל, שנקבע בשנת 1950 בכנסת ישראל, לכל יהודי בעולם, לא משנה היכן הוא מתגורר, קיימת הזכות להגיע לארץ ישראל ולקבל אזרחות ישראלית. 

יחד עם זאת, בשנת 1970 כבר הוצע תיקון לחוק השבות, שלמעשה אפילו שיפר את הסיכויים של אנשים רבים ברחבי העולם לקבל אזרחות ישראלית. בשנת 1970, החוק תוקן ונקבע גם כי כל אדם אשר אחד מסביו היה יהודי, יכול לעלות למדינת ישראל ולקבל אזרחות ישראלית. 

אילו עוד תיקונים הוצעו ונקבעו ב-1970 לחוק השבות? 

בנוסף לתיקונים שציינו כאן למעלה, אם בן הזוג של אדם הוא יהודי, אותו אדם יכול לקבל אזרחות ישראלית גם כן. והתיקון האחרון מתייחס לאנשים שיש להם בני זוג, ואותם בני זוג הם בנים או נכדים של יהודים. יחד עם כל התנאים האלו שציינו כאן למעלה עבור קבלת אזרחות ישראלית, כדאי לדעת נתון מעניין. 

במקרים רבים, אנשים מקבלים אזרחות ישראלית גם הם אם אינם עומדים בקריטריונים שציינו לעיל. באילו מקרים, למשל? למשל, במקרים שבהם אדם מסוים אינו יהודי ואינו בן או נכד ליהודי, אבל הוא בוחר בכל זאת להשתקע במדינת ישראל. 

מה נחשבת השתקעות במדינת ישראל? 

אם הוא מתגורר במדינת ישראל במשך כ-3 שנים בצמוד לבקשת האזרחות, יש סיכוי טוב שהוא אכן יקבל אזרחות ישראלית. כמובן, יש צורך להמציא ולהנפיק את ההוכחות השונות והראיות לכך שאכן השתקעתם בישראל ויש לכם כאן מקור הכנסה, אולי אפילו זוגיות. 

בכל מקרה, בין אם אתם עומדים לעבור את התהליך הזה ממש בקרוב או בהמשך הדרך, אנחנו ממליצים לכם להסתייע בעורכי דין אשר עוסקים בתחום הזה. מאחר שמדובר בתהליך באמת מורכב וגם ארוך למדי, הסיוע משפטי-מקצועי כאן הוא מחייב. בהצלחה!