פינוי בינוי בבני ברק – מדוע זה הכרחי וכיצד נבחר את הפרויקט הרלוונטי עבורנו

פינוי בינוי בבני ברק

לא מעט ערים בישראל, כידוע, מתמודדות עם בעיות של מחסור באפשרויות דיור. בערים רבות האופציות שכן קיימות, אינן בהכרח רלוונטיות, אינן בטוחות, ועלולות להוות נזק כלכלי יותר מאשר להבטיח נכס שיהיה ניתן בעתיד למכור ולעבור ממנו לנכס גדול ויוקרתי יותר.

יש לכך הסברים שונים, בין אם מדובר בהסברים שקשורים להיבט החברתי, כלכלי, ובין אם כאלה שקשורים להיבטים של מבנה המקום וכן לאופי הקהילה שמתגוררת במקום. אחד הפתרונות שאנחנו יכולים למצוא לבעיות הנ"ל, זה פתרון של פינוי בינוי. פתרון זה ממומש, למשל, בעיר כמו בני ברק.

כידוע, מדובר באחת הערים העניות בישראל, מדובר גם באחת הערים הצפופות ביותר, בגלל כמות האוכלוסייה אל מול שטח העיר המצומצם. מאז ומתמיד נבנו בעיר מבנים בסגנון מסוים, שאיננו מתאים בהכרח לימנו. הוא לא מתאים לא מבחינת איכות החיים שרוצים להעניק לתושבי העיר והוא איננו מתאים מהיבטים אחרים, כמו למשל בטיחות, נוחות, עיצוב וכדומה.

עם השנים החלו להיכנס קבלנים שונים אל העיר וחיפשו דרכים, כיצד לעצב מחדש, את העיר, כמה שניתן, באופן כזה שיתאים יותר לתקופה שלנו, יתאים יותר לצרכים של התושבים. מתוך כוונה גם למשוך תושבים מחוץ לעיר לעבור ולהתגורר בה. בוודאי תושבים שמתאימים לאורך החיים בעיר.

הרעיון של פינוי בינוי בבני ברק ובכלל, הוא מאוד פשוט. לוקחים מבנה ישן שאיננו מתאים עוד לנוף העירוני בימינו, מבנה שאיננו יכול לשרת בצורה טובה את הדיירים שמתגוררים בו, הורסים אותו, בונים במקומו מבנה אחר, והדיירים שהתגוררו בו, יכולים לעבור ואליו, להתגורר בדירות החדשות שנמצאות בו. חלק אחר מהדירות מיועד למכירה. הקבלן מרוויח דרך אותן דירות שהוא מוכר, הדיירים נהנים מדירות חדשות בתנאים טובים יותר, העיר נהנית מתושבים חדשים שעוברים להתגורר בשטחה, וכולם נהנים ממבנה חדש, מעוצב יפה ובצורה מרשימה.

כיצד אנחנו יכולים לבחור את הפרויקט הרלוונטי עבורנו

על מנת לבחור את הפרויקט הרלוונטי עבורנו, זה לא מספיק רק לבחון איזה פרויקטים נערכים בעיר, אלא, אנחנו צריכים לבחון מה בדיוק יכול להתאים לצרכים שלנו, מה בדיוק יכול להתאים ליכולות הכלכליות שלנו, עד כמה באמת הפרויקט יכול לספק לנו את מה שאנחנו מחפשים וצריכים.

חשוב להדגיש, יש גם משמעות רבה לקבלן אשר עומד מאחורי הפרויקט. הרי אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו מתחייב לקבלן שלא יכול לעמוד בהתחייבויות שלו, אף אחד גם לא רוצה למצוא את עצמו מחכה שהקבלן יתחיל את הפרויקט או יסיים אותו, בזמן שהוא איננו עומד בלוח הזמנים שנקבע איתו.

כמובן שגם הדיירים עצמם צריכים לבדוק את הקבלן אשר אמור לבצע את הפרויקט, מה הוא מציע להם וכיצד הוא מתכוון לממש את זה בפועל.

עורך דין פינוי בינוי