תכנון פיננסי – כיצד עושים את זה בצורה נכונה

תכנון פיננסי

אחת הסיבות הבולטות לכך שאנחנו מתקשים לישון בצורה סדירה בלילה, מתמודדים עם חרדות, פחדים, חששות, היא כלכלית. רבים מאיתנו חוששים שלא נצליח לגמור את החודש, לא נצליח לעמוד בתשלומים וחובות, ואם יש לנו ילדים, אנחנו חוששים שלא נוכל לספק להם את מה שהם צריכים ורוצים, מסיבות כלכליות.

בשביל להימנע ממצבים כאלה, הדבר ביותר לעשות הוא לתכנן נכון את הצעדים שלנו. במילים אחרות, אנחנו צריכים לדעת כיצד לתכנן את ההתנהלות הפיננסית שלנו. זה נכון כשאנחנו צעירים ורווקים, זה נכון אם אנחנו חיים בזוג, בוודאי כשאנחנו הורים לילדים, וזה נכון גם כשהילדים עוזבים את הבית ואנחנו אחרי פנסיה. תכנון כלכלי נכון, הוא הכרחי בתור אנשים פרטיים וגם כשאנחנו עצמאים, בעלי עסק משלנו.

מה זה תכנון כלכלי נכון

תכנון פיננסי מתייחס לכמה וכמה נקודות. בראש ובראשונה הוא מתעסק בשאלה, מה ההכנסות שלנו ומה ההוצאות. אנחנו צריכים למצב בו ההכנסות עולות על ההוצאות ורצוי באופן משמעותי. כך נוצר פער מסוים אותו אנחנו יכולים לחסוך. בצורה כזו, לא נצטרך לחיות בחשש ופחד בעתיד, שמא שלא יהיה לנו כסף ולא נוכל לכלכל את עצמנו ואת בני משפחתנו.

נקודה אחרת שתכנון כלכלי, פיננסי מתעסק בו, זו השאלה איך בונים עתיד כלכלי טוב יותר. זה מתייחס לא רק לחסכון שנוצר מהפער שבין הוצאות והכנסות, אלא גם לשאלה כיצד חוסכים, כיצד ואיפה משקיעים, מתי מממשים את ההשקעות וכל דבר אחר שיכול להבטיח לנו, אם מחר לא נעבוד, תהיה לנו עדיין הכנסה.

כיצד יוצרים הווה ועתיד כלכלי טוב יותר?

בעיקרון בשביל לייצר הווה או עתיד כלכלי טוב יותר, אנחנו צריכים לדעת למה אנחנו מסוגלים ולא לנסות להתנהל מעבר ליכולות שלנו. למשל, אם אנחנו משתכרים ברמה מסוימת, אז לא סביר שנבזבז מעבר לסכום הזה. מצד שני, כן יהיה נכון, לקחת חלק מהשכר ולחסוך אותו. כך גם אם בעתיד נמשיך להשתכר באותה משכורת, יהיו לנו חסכונות שנוכל להשתמש בהם.

בשביל לייצר הווה ועתיד טוב יותר, אז אנחנו צריכים לעשות תכנון פיננסי נכון. לשם כך, עלינו להכיר את המצב שלנו, אך גם את התנאים בחוץ, עלינו לדעת איך רוכשים מוצרים בצורה נכונה, כיצד עושים סקר שוק, מה ההבדלים בין תוכניות חסכון, קרנות השתלמות, פנסיות ועוד.

מי יכול לעזור לנו בכך?

בעיקרון, אנחנו יכולים להיעזר בפריטי מידע, מאמרים ומדריכים שקיימים באינטרנט ובמקומות אחרים. אך על מנת לבצע תכנון נכון, רצוי להיעזר באנשי מקצוע, גורמים איכותיים שיכולים לעזור לנו. מדובר באנשי מקצוע שיש להם את הידע והניסיון המתאים.

אותם אנשי מקצוע, יכולים להציג בפנינו רעיונות ותוכניות כיצד לתכנן נכון את העתיד שלנו מבחינה כלכלית וללוות אותנו ביום יום, על מנת שנתנהל בצורה נכונה ולא נמצא אותנו שוב בחרדות, חששות ופחדים, מה יהיה עלינו ועל ילדינו.