מה חשוב לבדוק לפני בחירת משרד לעורכי דין

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

ישנן דרכים שונות בהן משרד עורכי דין בונים מוניטין ומציגים אותו לקהל הרחב, לקוחות פוטנציאליים אשר יכולים ורוצים להשתמש בשירותיהם. כמובן שהדרך הטובה ביותר לבנות ולהציג מוניטין חיובי הוא באמצעות ניצחונות בבית משפט, בפרט במשפטים מתוקשרים, תקדימיים, דרך יצירת שם טוב אצל הלקוחות, עבודה קשה, גיוס עורכי דין מצליחים ועוד.

אחת הדרכים לבנות ולהציג מוניטין חיובי בקרב עורכי דין, היא באמצעות השכרת משרדים במקום אידיאלי, משרדים המתאימים לשירותים ולצרכים של עורכי דין, באופן כזה שכל לקוח אשר מגיע אליהם יוכל להתרשם, הן מהמיקום, הן מהמשרד והן מהעיצוב שלו.

מדוע יש חשיבות לאופי ומיקום של משרדי עורכי דין?

לא פעם, אנחנו יכולים למצוא בעלי מבנים ונכסים המציעים משרדים להשכרה לעורכי דין. הדגש הוא על בעלי מקצוע מתחום זה מסיבות שונות. כפי שנוכל לראות מיד, זה משרת הן את המשכירים, קרי בעלי הנכסים, וכן את השוכרים, כלומר את עורכי הדין עצמם.

המשכירים, מעדיפים להציע משרדים להשכרה לעורכי דין, שכן זה מאפשר להם לייצר תדמית חיובית לנכס שלהם ולשפר את הערך שלו. מה עוד שאם הם מצליחים להשכיר מאסה של נכסים במבנה לעורכי דין, הרי שהם יצליחו עם הזמן להפוך את המבנה לכזה שכל עורך דין ירצה לשכור בו נכס. יהיה לו ביקוש.

השוכרים נהנים ממבנים אשר מציעים משרדים להשכרה לעורכי דין, מאחר וזה מאפשר להם גם ליהנות ממשרד אטרקטיבי המותאם לצרכים שלהם, גם ליהנות מאפשרות לעבוד בסביבה רלוונטית ומתאימה לצרכים שלהם, וכן סביר להניח שאם המבנה מושכר לעורכי דין שונים, אז נוצר לו תדמית "חיובית" מה שמוסיף לתדמית של המשרד עצמו.

מה צריך לבדוק לפני ששוכרים משרד עורכי דין

ניתן לחלק את הנקודות שצריך לבדוק לפני ששוכרים משרד עבור עורכי דין לשתי קבוצות עיקריות, נקודות שקשורות למשרד עצמו ונקודות שקשורות למיקום שלו. אחרי שמחברים את כל הנקודות ביחד, אפשר להחליט האם מדובר במקום ראוי לצורך משרד עורכי דין.

מבחינה הנקודות שקשורות למשרד, יש צורך להתייחס להיבטים כמו גודל המשרד, התכנון והעיצוב שלו, רמת התשתיות ובפרט כל מה שקשור לנושא של תקשורת, עד כמה המשרד באמת מתאים לאופי וכמובן גם לכמות האנשים שאמורים לעבוד בו.

מבחינת הנקודות הקשורות למיקום המשרד, כאן צריך להתייחס בין השאר לסביבה בה המשרד ממוקם, האם מדובר על סביבה עסקית רלוונטית ומתאימה עבור עורכי דין, האם המבנה כולל חנייה, האם יש חניונים זמינים ללקוחות, תחבורה ציבורית, מסעדות, וכן האם המשרד קרוב מספיק לבית המשפט או מוסדות אחרים רלוונטיים לעבודתם של עורכי דין.

אחרי שמחשבים את כל הנקודות, אז אפשר להחליט האם באמת משתלם לשכור את המשרד ולכמה זמן, מתוך התייחסות גם לשאלות של עלויות וצפי התפתחות כמות העובדים במשרד בעתיד.