עורך דין שמתמחה בדין פלילי – בחירת האיש הנכון

עורך דין פלילי

עורך דין שמתמחה בדין פלילי – לבחור את האיש הנכון בשבילנו

כפי שאנחנו יודעים, המשפט בישראל מחולק לשני חלקים עיקריים, הדין הפלילי והדין האזרחי. אנחנו יכולים למצוא לצד זה גם את הדין הצבאי, אך זו קטגוריה שעומדת בפני עצמה והיא מתייחסת רק למי שנמצא תחת הגדרה של חייל או אזרח עובד צה"ל וכן לכל מי שנמצא תחת שלטון צבאי, בהגדרה כזו או אחרת. האזרח הישראלי לרוב, פוגש את הדין הפלילי או את הדין האזרחי.

הדין האזרחי הוא כל מה שקשור לתביעות שבין אדם לאדם, חברה לאדם או חברה לחברה. במקרים רבים, המדינה איננה מתערבת בדין האזרחי. המקרים הם שונים והענישה היא אחרת מאשר הדין הפלילי, שם רק המדינה נמצאת בהגדרה של תובעת, בעוד שבצד של הנתבע יכול לעמוד כל אזרח, ארגון, גוף או כל גורם אחר. בדין הפלילי, המדינה מחליטה מתי להגיש תביעה על פי עניין הציבור בהתאם למקרה. זה יכול להיות בעבירות קלות של אלימות, סחר בסמים, גניבות וכדומה, וזה יכול להיות בעבירות קשות ומורכבות כמו שחיתות שלטונית, בגידה במדינה ועבירות אחרות.

כאשר אנחנו מגיעים לסיטואציה בה עלינו לעמוד למשפט בעקבות תביעה של המדינה נגדנו, אזי שאנחנו צריכים להשתמש בשירותיו של עורך דין שמתמחה בדין הפלילי. מדובר על עורכי דין שהתמחו בכך במסגרת הסטאז' שלהם והם פועלים כסנגורים. חשוב להדגיש, אם אין לנו אפשרות כלכלית לשכור את שירותיו של עורך דין פרטי, אנחנו יכולים לבקש שימנו לנו עורך דין מטעם הסנגוריה הציבורית.

עורך דין שמתמחה בדין הפלילי, יכול לעסוק בסוגים מסוימים של תיקים, למשל, תיקי רצח, אלימות, סמים וכדומה, אך לרוב הוא יעדיף לעסוק בכל התיקים מכל הסוגים. בין אם זה בגלל שכך הוא יגדיל משמעותית את היקף הלקוחות שלו, וכן בגלל שכמות התיקים היא לא בהכרח גדולה בתחומים מסוימים, לכן משתלם לו לעבוד עבור לקוחות במגוון תחומים.

כיצד אנחנו בוחרים את האדם הנכון

מן הסתם, אם אנחנו נמצאים בסיטואציה בה עלינו לשכור את שירותיו של עורך דים שמתמחה בדין פלילי, אזי שמצבנו לא טוב, בלשון המעטה. לכן אנחנו צריכים לחפש עורך דין מקצועי ומנוסה שיוכל להוציא אותנו מהמצב בו אנחנו נמצאים. זה אומר בין היתר, שעלינו לחפש גורם שיוכל לספק לנו את השירות הטוב ביותר, על פי התנאים הנדרשים לנו בהתאם לסיטואציה בה אנחנו נמצאים.

למשל, אנחנו צריכים למצוא עורך דין שמתמחה ספציפית בתיקים מהסוג שלנו, עורך דין שכבר הגן על לקוחות שהיו במצב דומה והוא ידע כיצד להוציא אותם מכך. חשוב מאוד, שיהיה זה עורך דין שיוכל לספק לנו מידע מלא ושלם על המצב בו אנחנו נמצאים ועל האופציות שעומדות לרשותנו. כלומר, גם אם אנחנו לא יכולים לצאת מהמצב בניצחון, חשוב שהוא ידע לספק לנו עסקת טיעון הגונה וטובה.

מן הסתם, אנחנו צריכים למצוא עורך דין שיוכל לספק לנו שירות מהיר ויהיה זמין ונגיש עבורנו בכל עת. אנחנו לא נרצה למצוא את עצמנו במצב, בו התיק שלנו מתעכב בגלל טיפול לקוי מצידו. חשוב שהוא יבין את המצב בו אנחנו נמצאים וינסה לקדם את המקרה שלנו כך שנוכל לחזור אל שגרת חיינו כמה שיותר מהר.

מוטב לבחור עורך דין שעובד עם אנשי מקצוע ברמה גבוהה, בין אם מדובר בעוזרים משפטיים וגורמים אחרים. כך אנחנו נוכל להיות בטוח שנקבל את השירות הטוב ביותר, ואת המעטפת הרחבה ביותר שאנחנו צריכים בשביל לטפל בענייננו.