שכר טרחה עורך דין אובדן כושר עבודה – כמה משלמים לעורך דין?

עורך דין אובדן כושר עבודה

השכרת שירותיו של עורך דין, זה אף פעם לא עניין זול. לא משנה אם מדובר בעורך דין שנשכר בעניין פלילי או אזרחי, אם מדובר בעורך דין שמתעסק בענייני משפחה, חוזים או כל דבר אחר. שכר הטרחה שלו יכול להשתנות בהתאם לפרמטרים שונים ועל כן, כל אחד שמבקש לשכור את שירותיו, צריך לעשות את החישוב בינו לבין עצמו, האם זה משתלם.

נכון הדבר גם במקרה בו צריך לשלם שכר טרחה עורך דין אובדן כושר עבודה. מדובר על מקרים בהם רוצים לשכור את שירותיו של עורך דין שיטפל בכל מה שקשור, לתביעות כנגד המוסד לביטוח לאומי או כנגד חברת הביטוח, על מנת להבטיח שנקבל את הקצבה שמגיעה לנו ותאפשר לנו לפרנס את בני המשפחה ואותנו.

לפני שנסביר מה זה בדיוק שכר טרחה ואיך מחשבים אותו במקרה של תביעה על אובדן כושר עבודה, צריך להבין תחילה כיצד מתנהלת התביעה. למעשה יש שני נתבעים בתביעה כזו, המוסד לביטוח לאומי וחברת הביטוח. לא מדובר בהכרח בתביעות שנערכות בבית משפט, אלא במצב בו מגישים את המסמכים על מנת לקבל את מה שמגיע על פי חוק ואז מתחיל סוג של התדיינות מול הצד השני. רק במקרה והם עומדים בסירובם לשלם, אז זה בהחלט יכול להגיע אל בית המשפט.

המטרה שלנו, היא לקבל את הקצבה שמגיעה לנו, בין אם זה מביטוח לאומי ובין אם זה מחברת הביטוח (במידה ויש לנו ביטוח חיים), וחשוב לזכור שאין קשר בין שני המקרים, כלומר, אנחנו יכולים להגיש את התביעות במקביל, אף צד לא יכול לקשור ביניהן. בכל מקרה, יהיה נכון לשכור את שירותיו של עורך דין, על מנת שנוכל לקבל את מה שמגיע לנו.

כמה נצטרך לשלם לעורך דין ועל בסיס מה זה נקבע

ברמת העיקרון, כל עורך דין זכאי לקבל שכר טרחה, מדובר על שכר קבוע שמבוסס על העבודה שהוא מבצע עבורנו. זה יכול להיות שכר שעתי והוא יכול לקבוע שכר טרחה גלובלי, בלי קשר למספר השעות שהוא מתעסק בתיק שלנו.

השכר אמור לכלול את כל מה שמתבצע בתיק מצידו של עורך הדין שלנו. אנחנו צריכים לקחת בחשבון, מדובר הרבה פעמים בסכומים לא נמוכים של מאות שקלים ומעבר לכך, וכל זה בזמן שאנחנו מגישים תביעה על קצבה לאובדן כושר עבודה.

יחד עם זאת, יכול עורך דין לדרוש מאיתנו שכר טרחה נמוך, בתנאי שאם אנחנו מנצחים בתביעה, אז חלק מהקצבה, הולך אליו, מתוך כוונה כמובן שרובה נשארת אצלנו, וכן מן הסתם מדובר על סכום חד פעמי או כזה שיתחלק לאורך מספר חודשים ספורים. הכל שאלה, באיזה מצב אנחנו ומה גודל התביעה שאנחנו מגישים.